Home
Over Netwerk ZON
Projecten
Contact
Nieuws
Sitemap
Student / Leerling
Ik wil me oriënteren
Ik ga op stage
Links
Student handleiding Stagematching
Praktijkopleider / Docent / Coördinator
Stagematching
Werkveldenquete
Documenten
Overleg
Links
Training werkbegeleiders SBB en NetwerkZON
Management / Staf
DOSS
Platform Innovatie
Platform Planning
Platform Onderwijs en Examinering
Vergaderplanning
Documenten
Home
>
Praktijkopleider / Docent / Coördinator
>
Werkveldenquete
> Docenten
Stagematching
Werkveldenquete
Praktijkopleiders
Docenten
Documenten
BPV-wijzer
Overleg
Links
Training werkbegeleiders SBB en NetwerkZON
Docenten
De enquete is bestemd voor de docenten van de scholen die direct contact hebben met de stagiaires.
Graag vraagt Netwerk ZON u hierbij deze werkveldenquête in te vullen. Met deze enquête willen wij uw mening inventariseren over de organisatie en de inhoud van de Beroepspraktijkvorming (BPV) en Praktijkleerperiode (PLP). Deze enquête wordt één keer per twee jaar afgenomen en heeft als doel de kwaliteit van de samenwerking te verbeteren. Als u vragen heeft over de enquête, neem dan contact op met e.coffetti@netwerkzon.nl.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ALGEMENE VRAGEN
Naam
*
Locatie
*
Functie
*
Emailadres
*
Begeleidt u Helpende zorg en welzijn studenten?
*
Ja
Nee
Begeleidt u Verzorgende-IG studenten?
*
Ja
Nee
Begeleidt u mbo-verpleegkunde (MBO-v) studenten?
*
Ja_
Nee
Begeleidt u hbo-verpleegkunde (HBO-v) studenten van de volgende leerjaren?
jaar 2
U1
U2
voltijd
deeltijd
duaal
Begeleidt u studenten van andere opleidingen? Zo ja, graag invullen welke:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Deze vragenlijst bestaat uit drie delen. Wilt u voor elke vraag aangeven wat uw waardering is?
Indien u bijvoorbeeld alleen stagiaires voor Verzorgende-IG en hbo-v heeft, kun u de vragen alleen voor deze niveaus invullen.
DEEL 1: de organisatie van de BPV/PLP door studenten
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop in elke opleiding voldoende uren worden besteed aan BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de perioden zijn verdeeld over de opleiding?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop in het schooldeel van de BPV-wijzer/gids Praktijkleren/POP-wijzer is vastgelegd welke processen en competenties in elke periode behaald moeten worden?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop het PAP/ Stageplan van de studenten aansluit bij wat ze volgens de BPV-wijzer/ gids Praktijkleren/POP-wijzer in elke periode moeten leren?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop er samenhang is tussen wat in de voorgaande periode op school is geleerd en het leren in de aansluiting BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. kennis over de zorgvragers zijn voorbereid op school?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. communicatieve vaardigheden (gespreks- en voorlichtingsvaardigheden) zijn voorbereid op school?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. huishoudelijke vaardigheden zijn voorbereid op school?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. basiszorg- en verpleegtechnische vaardigheden zijn voorbereid op school?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. methodische vaardigheden zijn voorbereid op school (plannen van zorg, rapporteren)?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. het niveau van taalvaardigheden (spreken en schrijven) zijn voorbereid op school?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten t.a.v. het niveau van de rekenvaardigheden zijn voorbereid?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten op school geleerde kennis bij de praktijk integreren tijdens de BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten op school geleerde vaardigheden bij de praktijk integreren tijdens de BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten tijdens de BPV/PLP vragen stellen aan hun werkbegeleiders op de afdeling of de praktijkbegeleiders?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop studenten zich tijdens de BPV/PLP in de theorie verdiepen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop PAP's/Stageplannen van de studenten worden betrokken bij het leerproces?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2: de begeleiding van de studenten in de BPV/stage
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de onderwijsinstelling informatie geeft over welke docent de student begeleidt?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de onderwijsinstelling informatie geeft over zijn/haar bereikbaarheid?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de docenten de bezoeken in de instelling plannen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de afspraken voor de bezoeken tot stand komen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop tussendoor contact wordt opgenomen bij problemen die verband houden met de BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de studenten een duidelijk PAP/Stageplan maken voor ze met de BPV/PLP beginnen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de werkprocessen in de BPV-wijzer/gids Praktijkleren/POP-wijzer houvast geven tijdens de BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de geplande activiteiten vanuit het PAP/Stageplan uitvoerbaar zijn?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop er voldoende coaching mogelijk is door de werkbegeleider?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop het duidelijk is wat er van de student verwacht kan worden?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de prestatie-indicatoren houvast geven bij het beoordelen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop het verschil tussen begeleiden en beoordelen duidelijk is tijdens de BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de student en begeleider regelmatig begeleidingsgesprekken voeren?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de student door de ontwikkelingsgerichte beoordeling punten kan noteren die hij/zij in de toekomst moet ontwikkelen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de bevindingen en afspraken n.a.v. de voortgangsgesprekken door de student en/of de werkbegeleider vastgelegd worden?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de PDCA (Plan-Do-Check-Act) tot uiting komt in de totale BPV/PLP?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de PDCA (Plan-Do-Check-Act) tot uiting komt op het niveau van de activiteit van de student?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DEEL 3: beoordeling van de BPV/PLP
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop in de BPV-wijzer/gids Praktijkleren/POP-wijzer de bedoeling en werkwijze t.a.v. de beoordeling van de prakijkopdrachten is beschreven?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de beoordeling van de praktijkopdrachten valide verloopt, d.w.z. via de praktijkopdrachten wordt beoordeeld of de student voldoet aan de eisen van het beroep?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de beoordeling van de praktijkopdrachten betrouwbaar verloopt, d.w.z. de beoordeling is niet afhankelijk van toevallige omstandigheden of personen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop beoordeling van de praktijkopdrachten transparant verloopt, d.w.z. de wijze van beoordeling is duidelijk voor alle betrokkenen bij de beoordeling?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de formulieren in de BPV-wijzer/gids Praktijkleren/POP-wijzer voor de beoordeling van de praktijkopdrachten duidelijk zijn?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de student opdrachten verricht die een bewijs vormen voor zijn/haar kunnen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de student zich goed voorbereid op beoordelingsgesprekken?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop de begeleider zich goed voorbereid op beoordelingsgesprekken?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Welke waardering geeft u aan de wijze waarop student door de ontwikkelingsgerichte beoordeling punten kan noteren die hij/zij in de toekomst moet ontwikkelen?
*
goed
meer goed dan slecht
meer slecht dan goed
slecht
Copyright RovecomICT - powered by WebToolKit